لیزر, لیزر برش و حکاکی

خرید دستگاه لیزر برش و حکاکی

دستگاه لیزر برش

در پست های قبل نحوه انتخاب دستگاه لیزر برش برای پارچه و نمد و دستگاه مناسب برای حکاکی روی انواع متریال ها را توضیح دادیم حال می خواهم به طور تخصصی تر این موارد را بررسی کنیم و برای حکاکی و برش چوب ،چرم ، سنگ و… دستگاه مناسب رابه شما معرفی کنیم .
در ابتدا دستگاه های مناسب برای حکاکی بعد برای برش لیزری رامعرفی میکنیم .

دستگاه حکاکی مناسب برای چوب

از دستگاه حکاکی معمولا برای ایجاد نقش و نگار ، چهره و حک لوگو برای روی چوب استفاده می کنند . ایجاد طرحها زیبا بر روی ظروف چوبی ( شعر ، گل و.. ) جاسوییچی ، ساخت تابلو ، تقویم و… نمونه های این کار هستن

تقریبا تمام دستگاه ها با توان مختلف قابل حکاکی برروی چوب هستن اما تفاوت آنها در میزان اثر ، سرعت و عمق حکاکی می باشد . اما برای حکاکی چوب سخت ، مثل چوب با روکش میلامینه ، هر توان لیزری مناسب این کار نیست .

سوا از میزان عمق و سرعت کار بهتر از دستگاه های زیر 5 وات استفاده نکنید ، زیرا دستگاه ها با توان پایین جهت استفاده از حداکثر توان خود استفاده می کنند و باعث میشود عمر کمتری کنند .

حک عمیق بر روی چوب

برای این به راحتی یک حکاکی عمیق داشته باشید عملا دستگاه های زیر 30 وات جوابگوی کار شما نیستن . دستگاه هایی که نقطه فوکوس نازک تری دارند معمولا راحتر عمق می اندازند اما نازکی نور بیشتر در زمان برش بکار می آید زیرا حک با لیزر با نور نازک زمان حکاکی را طولانی می کند .

یکی از بهترین دستگاه ها در زمینه حکاکی عمیق بر روی چوب لیزر, m40 و atomstack m30 می باشد . شکل زیر نمونه حکاکی عمیق روی ظروف چوبی را نشان میدهد .

حک عمیق بر روی چوب

حک عمیق بر روی چوب

حکاکی چهره روی چوب

در پست حکاکی چهره روی چوب – آموزش انواع روش ها برای حکاکی روی چوب و طریقه آماده کردن یک فایل برای حکاکی چهره را آموزش دادیم . حک چهره نسب به سایر حکاکی ها تخصص نیاز به تخصص و تجربه بیشتری است . زیرا تنظیمات لیزر برای حکاکی روی انواع مختلف چوب متفاوت است .

تصاویر زیر با لیزر 5.5 وات زده شده است

حکاکی چهره روی چوب
لیزر اقتصادی حکاکی

اگر به دنبال یک دستگاه اقتصادی و با کیفیت برای حک تصاویر ، متن ، لوگو هستید لیزر 7.5 وات لیزرتری یک لیزر حرفه ای در این زمینه است

از چه نرم افزاری برای طراحی روی چوب استفاده می توان کرد

نرم افزار های بسیار زیادی در زمینه کار با لیزر وجود دارد اما نرم افزار های لایت برن و laser grbl نسبت به سایر نرم افزار ها برای ماشین های دیودی محبوبیت بیشتری دارند .

نرم افزار لایت برن با داشتن هم محیط طراحی و هم اجرا نسبت به laserGRBL مورد استقبال بیشتری قرار پرفته است . در محیط لایت برن شما می توانین طراحی برای حکاکی و برش را انجام دهید و تمامی عملیات حک و برش را کنترل کنید .

اتصال دستگاه لیزر به موبایل چگونه است

اتصال لیزر به گوشی موبایل با توجه به نوع برد مورد استفاده از 3 طریق امکان پذیر است

  1. از طریق بلوتوٍث
  2. وای فای WiFi
  3. کابل usb

در حکاکی با گوشی موبایل اگر شما به دنبال حک لوگو خود بر روی محصولات هستید ، این امکان برای همه دستگاه ها امکان پذبر است و شما نیاز به کامپیوتر نخواهید داشت .

پرتابل بودن دستگاه لیزر – دستگاه رومیزی

پرتابل بودن یا قابل حمل بودن این لیزر ها که بعضا به لیزر های رومیزی نیز معرف می باشند یک ویژگی بسیار کاربردی می باشد.

لیزر های پرتابل را می توان به راحتی جابه جا کرد ، قطعات بزرگتر از محیط کاری خود را حکاکی کرد ، روی هر قطعه با هر ارتفاعی کار انجام داد. مثلا : حک بر روی میز نهار خوری – حک بر روی صندلی و… (مناسب برای تولیدی ها ) .

این ویژگی ها سبب شده حتی افرادی که لیزر های co2 دارند نیز به این دستگاه ها نیاز پیدا کنند .
شکل زیر دو نمونه شاسی دستگاه لیزر را نشان می دهد که در هر دو حالت لیزر به راحتی قابل جابه جایی خواهد بود.

لیزر حکاکی و برش atomstack M30

روتاری حکاکی برای دستگاه لیزر

از ویژگی های این دستگاه می توان به اضافه کردن محور روتاری یا چرخشی برای حک بر روی قطعات استوانه ای مانند جاشمعی ، گلدان ، ماگ های چوبی ، نمکدان و… .

در پست مربوط به دستگاه روتاری مزایای اضافه شدن روتاری به کارهایتان را توضیح داده ایم . برای کار با دستگاه روتاری نیاز به نرم افزار خاصی نیست فقط در طراحی نیاز به رعایت یک سری اصول است که در سی دی های آمورشی که هنگام خرید دستگاه روتاری تهیه می کنید به شما آموزش داده خواهد شد .

دستگاه روتاری

حکاکی روی چرم

حکاکی روی چرم نیز تفاوت چندانی با روی چوب نداردد . فعالان این حوضه از دستگاه لیزر برای حک چهره ، لوگو ، شعر و نوشته و… استفاده می کنند . حکاکی با لیزر خانگی هم بر روی چرم مصنوعی و هم چرم طبیعی امکان پذیر است.

حک چهره بر روی چرم

یکی از محبوب ترین فعالیت ها که مشتریان فراوانی را در صنعت چرم دارد حک چهره بر روی محصولات چرمی می باشد . یکی از هدایایی که به دوستانمان می توانیم بدهیم کیف پول چرمی است ، حک کردن یک عکس یادگاری بر روی آن کیف ارزش و  ماندگاری هدیه را بیشتر می کند .

همچنین حک چهره بر روی قاب موبایل نیز طرفدار های زیادی دارد . با حکاکی چهره انیمیشن ها بر روی محصولات چرمی می توانید کودکان را نیز به خرید محصولات خود تشویق کنید .

حک لوگو روی چرم

مزایای حک لوگو بر هیچ کسی پنهان نیست ، چه از نظر جذب مشتری و چه از نظر حفظ مشتری . مسلما وجود یک لوگو بر روی محصولات به شناساندن آن محصول کمک فراوانی می کند .

حکاکی سررسید

یکی هدایایی که توسط شرکت ها ، تولیدی ها و… در آغاز سال نو داده می شود سر رسید می باشد . تقریبا نمی توانید شما سررسیدی را پیدا کنید که بر روی جلد آن چیزی ننوشته باشد . شرکت ها این کار را برای تبلیغات شرکت خود انجام می دهند . حک طرح و نوشته بر روی سررسید که افراد ممکن است هر روز با آن روبه رو شود ، یکی از بهترین تبلیغات برای حفظ مشتری می باشد .

حکاکی مولتی استایل و پلکسی

مولتی استایل چیست : مولتی استایل یک صفحه مسطح از جنس ABS است که یک روکش طلایی و یا نقره ( به صورت رایج) بر روی آن کشیده شده است . انواع مختلفی از مولتی استایل وجود دارد که بیشتر در تابلو سازی ، دکوراسیون ، تاپر های لیک و … کاررد دارد .

یکی از اقلامی که در اکثر خدمات لیزرها و تابلو سازها وجود دارد ورق های مولتی استایل می باشد . حک بر مولتی استایل به علت زیبایی خاصی که دارد همیشه مورد استقبال فروان قرار می گیرد . دستگاه های لیزر خانگی نیز قادر به حکاکی بر روی مولتی استایل می باشند .

مولتی استایل ها معمولا در دو رنگ طلایی و نقره ای و به صورت براق و خش دار در بازار موجود می باشند .

حک روی فلزات

حکاکی فلزات شامل حکاکی روی فلزات رنگ شده : مثل رنگ کوره یا آنادایز شده بر وقطعات رنگ نشده و آلیاژ ها می شود . برای کار تخصصی بر روی فلزات این لیزر ها گزینه مناسبی نیستن  ( برای انتخاب دستگاه حکاکی فلزات به پست انواع حکاکی مراجعه کنید ) و فقط برای حک های جزیی گزینه خوبی می باشند .

با دستگاه های خانگی و نیمه صنعتی موجود در سایت بر روی استیل و آهن سیاه تست های موفق انجام شده و در مورد حکاکی روی آلمینیوم خام موفق آمیز نبوده است . بر روی سایر موارد ماننده طلا ، نقره ، مس ، برنج و… تا این لحظه تستی صورت نگرفته است .

 

کاربرد حکاکی فلزات

از کاربرد های حک بر روی فلزات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. حک چهره ، تاریخ و… بر روی جواهرات که در جواهر سازی ها کاربرد دارد
  2. حک بر روی بدنه اشیا مانند خودکار ، ساعت که بیشتر در خدمات لیزر دیده میشود .
  3. حک بر روی بدنه قطعات آهنی که برای شماره گذاری حک لوگو و… میباشد که در تولیدی ها کاربرد دارد
  4. و…

فلزات رنگ شده

حکاکی روی فلزات رنگ شده و یا انادایز شده  تقریبا با اکثر دستگاه های 15 وات به بالا ممکن است . در این حالت فقط رنگ روی فلز مورد نظر پاک می شود. پس میتوان گفت برای این قبیل کار ها نیاز به یک دستگاه لیزر فلزات نیست . انتخاب دستگاه برای این کار بستگی به تیراژ کاری دارد . معمولا لیزر های CO2 و فایبر مناسب ترین در این زمینه می باشند ، هرچند که لیزر های دیودی نیز قادر به این کار می باشند .

"<yoastmark

حکاکی روی سنگ

حکاکی بر روی سنگ معمولا در دو زمینه حکاکی روی عقیق و سنگ های انگشتری و برای حک بر روی سنگ قبر کاربرد دارد . از لیزر حکاکی در سنگ قبر برای حک چهره و نوشته روی آن استفاده می کنند . همچنین کلیشه هایی که در سنگ مزار استفاده می کنند معمولا با دستگاه لیزر برش می خورد .

امروزه در اکثر صنایع می توانید کاربرد های لیزر را مشاهده کنید . مزیت ها و کاربرد های آن بر هیچ کسی پنهان نیست ، یکی از این کاربد ها در صنعت جواهر سازی و حک بر روی سنگ های انگشتری است .

از لیزر امروزه برای حکاکی یک سوره طولانی بر روی کوچکترین سنگ ها استفاده می کنند ، همچنین برخی لیزر ها توانایی حکاکی در داخل سنگ را دارند و به صورت سه بعدی نیز طرح های را حک میکنند .

همچنین لیزر کار بسیار از حکاکان دستی را آسان کرده است . افرادی که در این زمینه مشغول هستن معمولا به خوشنویسی تسلط ندارند و هنر آنها در حکاکی است . با استفاده از لیزر می توان خطوط اوتلاین نوشته ها را حک کرد و حکاکی با دست را آسان تر کرد .

لیزر حکاکی سنگ عقیق
حکاکی شلوار

کاربرد لیزر در حکاکی روی سنگ قبر

یکی از روش های حک سنگ قبر استفاده از دستگاه سند بلاست هست . در سندپلاست ماسه یا سیلیس با استفاده از پمپ های باد با فشار زیاد روی سطح سنگ ها پاشیده می شوند و ایجاد فرورفتگی هایی در بافت سنگ می شود .
برای آنکه از این خاصیت سایشی برای ایجاد طرح و نوشته بر روی سنگ بخصوص سنگ قبر استفاده کنند با استفاده از دستگاه لیزر برش هایی که بعضا کلیشه گفته می شود با استفاده از دستگاه لیزر ، برش می خورد و قسمت های برش خورده را با دستگاه سندبلاست خواهندکرد .

لوگو و تصویر مد نظر خود را روش پارچه های لی و جین بزنید

از ویژگی های دیگر لیزر های خانگی حک تصویر، چهره و لوگو روی پارچه ای جین و لی می باشد . البته در صنعت و تولیدی های بزرگ برای افزایش سرعت در حکاکی از لیزر های با فناوری گالوو استفاده می کنند که می تواند در چند ثانیه طرح دلخواه را بر روی محصول بیندازد .

لیزر های رومیزی خانگی بسیار مناسب برای تولیدی های خانگی و کوچک می باشد .

برش لیزر

امروزه لیزر در برش اکثر متریال ها استفاده می شود . دقت و سرعت بالا  ، عدم ایجاد براده ، کاربری آسان از مزایای دستگاه لیزر نسبت به سایر دستگاه ها مانند سی ان سی می باشد .

لیزر در برش انواع چوب و mdf ، برش چرم های طبیعی و مصوعی ، برش کارتن و کاغذ ، فوم ، انواع پلکسی گلس ، برش شیشه ، برش پارجه و نمد ، برش فلزات ، پلاستیک و… کاربد دارد .

برش لیزر

برش لیزر

لیزر برش چوب mdf

با استفاده از لیزر می توان چوب های طبیعی و ورق های ام دی اف را برش داد . صنعت لیزر در این زمینه بسیار سرعت کار و کیفیت کار را بالا برده و انعطاف پذیری در برش کاری را بیشتر کرده .

امروزه از دستگاه برش لیزری چوب در زمینه :

  1. ساخت جعبه های چوبی برای کادویی ، جای ساعت و جواهرات ، جعبه دستمال کاغذی ، گردنبد های چوبی
  2. ساخت قاب عکس ، تابلو ، فریم عینک ، ساعت دیواری
  3. کارت تبلیغاتی
  4. تولید پازل و محصولات آموزشی
  5. و…

برای برش ام دی اف mdf لیزر های 40 وات به بالا مناسب می باشند برخی مدل های 30 وات نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و توانایی برش نیز دارند .

فیلم زیر برش مربوط به دستگاه 40 وات می باشد که ورق ام دی اف را با دوبار تکرار برش می دهد .

جهت مشاوره برای خربد دستگاه خانگی و نیمه صنعتی لیزر برش چوب میتوان در قسمت ارتیاط با ما تماس بگیرید .

برش لیزری چرم

محصولات چرمی به خاطر دورام و زیبایی که دارند همیشه مورد استقبال مشتریان بوده است. امروزه بسیاری از الگو های چرمی توسط لیزر برش میخورند . برش لیزری صاف و دقیق است کیفیت ساخت را بالا میبرد و سرعت تولید شما را بیشتر می کند .

دستگاه های لیزر 30 وات معمولا برای چرم مصنوعی مناسبند و برای برای چرم های طبیعی لیزر های 40 به بالا پیشنهاد می شود . هرچند لیزر 30 وات S30 به علت کیفیت بالایی که دارند قادر به برش چرم های طبیعی را دارند .

انتخاب دستگاه برش مناسب در زمینه چرم بستگی به ضخامت ، جنس و تیراژ کارتان دارد که ، برای انتخاب دستگاه مناسب در این زمینه می توانید در بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

برش کارتن و کاغذ و مقوا

برش لیزری کارتن و مقوا برای مصارف آموزشی و تولید جعبه های خاص مورد استفاده قرار می گیرند . معمولا در برش مقوا برش و ایجاد خط برای تا کردن مورد استفاده قرار میگیرد .

برش لیزری پارچه و نمد

تولیدی های کوچک و بزرگ برای افزایش سرعت در تیراژ تولید و افزایش کیفیت خود برای برش انواع پارچه و نمد رو به برشکاری با لیزر آورده اند .
در گذشته تولیدی ها برای افزایش سرعت کار خود از هویه و شابلون فلزی برای برش پارچه ونمد استفاده میکردند . اما این کار چند ایراد داشت :

  1. برای هر قطعه نیاز به تولید یک شابلون فلزی بود
  2. کیفیت کار پایین می آید و خستگی نیروی کار این افت کیفیت را بیشتر میکند .
  3. امکان سوختگی نیروی کار هم وجود دارد .

برشکاری لیزری این ایرادات را کنار گذاشته و با استفاده از کامپیوتر هر طرحی قابل اجرا بر روی پارچه و نمد خواهد بود .

معمولا از لیزر های 7 وات به بالا قابلیت برش پارچه و نمد را دارند و برای باسرعت های بیشتر لیزر های 30 وات پیشنهاد میشود.

لیزر S30 از بهترین لیزر ها در این زمینه می باشد .

دستگاه لیزر برش

طراحی برای برش لیزر

برای آماده کردن یک فایل برای برش لیزر نرم افزار ها و روش های متفاوتی وجود دارد . معمولا نرم افزار هایی که برای طراحی استفاده می شود ، اتوکد یا کورل یا لایت برن می باشد هرچند با نرم افزار هایی مانند فوتوشاب و illustrator نیز قادر به طراحی می باشید .

برای برش باید طرح ها به صورت لاین  یا خط باشد تا نرم افزار آنرا به عنوان یک خط برای مسیر برش بشناسد . در نرم افزار های اتوکد –کورل – لایت برن این امکان بسیار راحت فراهم شده است و شما به راحتی می توانید طرح را بکشید و با فرمت های dxf یا svg ذخیره کنین و برش کاری را انجام دهید .

اما در نرم افزارهایی مانند فوتشاپ شما باید طرح ها را به صورت وکتور سیاه سفید بکشید و در نرم افزار هایی مانند لایت برن آنرا به خطوط تبدیل کنید

مسلما یاد گیری اتوکد یا کورل و یا لایت برن کار کردن با دستگاه را برای شما آسان تر می کند .

برش از فایل عکس نیز طبق روش بالاست و میتوان عکس ها برای برش لیزر آماده کرد. البنه بهتر است عکس ها به صورت وکتور و سیاه سفید باشد .

"طراحی

خرید اقساطی دستگاه لیزر – قیمت خرید از 16 میلیون

برای راحتی خرید برای شما مشتریان می توانید دستگاه هایی که قیمت آنها بالای 16 میلیون می باشد را به صورت اقساط پرداخت کنید . تعداد اقساط با توجه به قیمت دستگاه متفاورت میباشد . برای اگاهی بیشتر از نحوه اقساط با ما تماس بگیرید .

 

خرید اقساطی دستگاه لیزر

توان دستگاه از چند وات شروع میشه :

دستگاه های ما معمولا از توان 5 وات تا 50 وات هستن (سایر توان ها نیز قابل تهیه می باشند)

تنوع سایز دستگاه به چه صورته ؟

دستگاه به 2 استراکچر تقسیم می شوند:
دسته اول شاسی صلیبی که سایزشون حدکثر 30 در 30 هست
دسته دو شاسی های چارچوبی که تا سایز 180در90 هستن (برای سایز های بزرگتر تماس بگیرید)

قیمت دستگاه های لیزر چنده ؟

قیمت دستگاه های با توجه به توان و سایز دستگاه متفاوته ، قیمت ها از 9 میلیون تومان شروع میشه تا 30 میلیون

آیا ارسال به سراسر ایران دارید ؟

بله ، جی کد – با سابقه ارسال ماشین آلات به کشور های همسایه مانند گرجستان ، تمامی محصولات خود را به تمام نقاط ایران از طریق باربری یا تیپاکس ارسال می کند .

می خواهم یک دستگاه با سایز دلخواه بخرم آیا امکانش هست ساخته شود ؟

بله ، ذستگاه ها طبق سایز مورد نیاز شما قابل ساخت است . برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

آیا نحوه کار با دستگاه آموزش می دهید ؟

بله همراه با دستگاه یک دی وی دی یا یک فلش ارسال میشود که کار با دستگاه به شما آموزش داده میشود . همچنین در صورت مشکل می تانید تماس بگیرید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 7 =