حکاکی سنگ, حکاکی غیر فلزات, لیزر برش و حکاکی, لیزر حکاکی

کاربرد های لیزر دیود برش و حکاکی در زمینه های مختلف

ساخت کارت های بازی مافیا

در پست های قبل در مورد کاربرد های لیزر دیود در مورد برش و حکاکی در زمینه مختلف مانند چوب ، ام دی اف mdf ، پلکسی ، فلزات ، چرم ، پارچه ، نمد و… به طور مفصل توضیح دادیم . در این پست قرار است در زمینه های تخصصی تری در مورد کارد های لیزر دیود صحبت کنیم مثل ساخت مهر لیزری – حکاکی بر روی قاب گوشی- سنگ عقیق .

ساخت مهر با لیزر دیود

کاربرد دیگز لیزر دیود ساخت مهر های لیزری است . در گذشته از دستگاه نور ( قید نور ) برای ساخت مهر استفاده می شد هر چند امروزه هم استفاده می شود اما دردسر های خاص خود را دارد . استفاده از لیزر در ساخت مهر علاوه بر  سادگی در استفاده از  آن سرعت ساخت و کیفیت مهر ها را نیز بهبود بخشیده .

ساخت مهر با لیزر دیود

ساخت مهر با لیزر دیود

حکاکی کد QR بر روی محصولات چوبی و چرمی

کد QR کیو آر  یک کد است که با استفاده گوشی های هوشمند و یا ابزار مخصوص QR خوان قابل خواندن است و می تواند به یک متن ، شماره تلفن یا مبلغ یا عدد خاص ، صفحات وب فایل ، عکس ویا حتی موزیک  و هر آدرس دلخواهی متصل شود . امروزه سایت هایی مانند qr-code-generator.com هستن که می توانن هر یک از موارد بالا را برای شما به یک کد QR  تبدیل کنند.

با استفاده از دستگاه لیزر شما می توانید کد QR خود که می تواند آدرس وب سایت – پیچ اینستاگرام – لوکیشن مغازه و… باشد را بر روی محصولات خود که می تواند از جنس چوب – چرم ، فلز و… باشد را حک کنید .

حکاکی بر روی قاب گوشی

قاب کوشی چه به صورت قاب اصلی یا همان فریم اصلی و چه به صورت قاب محافظ با استفاده از لیزر قابل حکاکی می باشد . از آنجایی که جنس قاب ها متفاوت است بهتر است از لیزری که قابلیت حکاکی بر روی اکثر متریال ها را داشته باشد استفاده کرد .

لیزر R30 از آن دسته لیزر هایی است که بر روی اکثر متریال ها حک خوبی بجا میگذارد . لیزر R30 بر روی فلزات نیز توانایی حکاکی نیز دارد .

حکاکی بر روی قاب گوشی

حکاکی بر روی قاب گوشی

حکاکی بر روی سنگ عقیق

سنگ عقیق از جمله سنگ هایی است که در انگشتر سازی مورد استفاده قرار میگیرد . یکی از کاربرد های دیگر لیزر حکاکی حکاکی اوتلاین یا حد زنی بر روی سنگ جهت آماده سازی سنگ برای حکاکی دستی است .

اساتید حکاکی برای تسلط و دقت بیشتر بر حکاکی معمولا از لیزر جهت ایجاد طرح اولیه استفاده میکنند و بعد با استفاده از فرز های حکاکی مخصوص خود حکاکی عمیق و نهایی را انجام می دهند .

حکاکی بر روی سنگ عقیق

حکاکی بر روی سنگ عقیق

علاوه بر لیزر، دستگاه سی ان سی مدل MM است که می توانید صفر تا صد حکاکی روی عقیق و نگین انگشتر را انجام دهید .

دستگاه حک بر روی سنگ مزار

کاربرد دیگر لیزر ، حکاکی بر روی سنگ مزار است . به وسیله لیزر می توانید علاوه بر اینکه بر روی سنگ مزار چهره حکاکی کنید . می توانید استیکر یا همان برچسب نیز برش دهید و سنگ را سندبلاست کنید . علاوه بر این می توان خود دستگاه را مستقیم روی سنگ قرار دهید و دیگر سنگ را جابه جا نکنید . در ادامه نمونه چهره های حکاکی شده روی سنگ قبر را مشاهده میکنید . بعد از حکاکی هیچ رنگی روی طرح نخورده است .

حکاکی سنگ قبر (مزار ) با لیزر

حکاکی سنگ قبر (مزار ) با لیزرهره 

ساخت خط کش فلزی با دستگاه لیزر دیود

دقت دستگاه های لیزر جی کد g-code به قدری می باشد که شما بتوانید با آن خط کش تولید کنید . حکاکی روی  فلزات رنگ شده با لیزر های اقتصادی  40 وات و لیزر های قدرتمند 80 وات قابل انجام می باشد . برای حک بر روی فلزات رنگ نشده مثل استیل ، آلومینیوم ، آهن سیاه با لیزر مثل r30 قابل اجرا می باشد .

حکاکی و برش چوب و ساخت کارت های بازی مافیا

یکی از زمینه هایی که برای کسب در آمد می توانید در آن فعالیت کنید ساخت کار های بازی به صورت چوبی یا مقوایی هست . این کارت ها می تواند کارت های بازی مافیا ، پاسور و… باشد . به طور کلی ساخت وسایل سرگرمی و بازی با استفاده از چوب هم کیفیت کار را بالا می برد و هم زیبایی خاص خود را دارد .داشتن کلکسونی زیبا از کارت های بازی به صورت چوبی لذت آن بازی را نیز دو چندان میکند .

ساخت کارت های بازی مافیا

ساخت کارت های بازی مافیا مله وسایل سرگرمی دیگر ک

از جمله وسایل سرگرمی دیگر که می توان با دستگاه لیزر تولید کرد ساخت میز شطرنج – مارپله – دبرنا – پازل و… است ، از جمله بهترین دستگاه هایی که در زمینه برش  و حکاکی می توان استفاده کرد لیزر 80 وات می باشد .

حکاکی بر روی پوست چوب با لیزر دیود

دستگاه لیزر قادر است بر روی پوست انواع درختان حکاکی کند . حکاکی بر روی پوست به عنوان یک تابلو می تواند علاقه مندان بسیاری داشته باشد .

حکاکی بر روی پوست چوب

حکاکی بر روی پوست چوب

ساخت تقویم چوبی

ساخت تقویم چوبی با حک لوگو و تبلیغات خود می تواند طرفدار بسیار داسته باشد . به لحاظ جلب توجه و زیبایی تقویمی که بر روی چوب ساخته و حکاکی شده نسبت به تقویم های کاغذی برتری دارد .

تقویمی که در عکس پایین مشاهده میکنید با لیزر 80 وات زده شده که زمان تقریبی 25 تا 30 دقیقه طول کشیده . اگر قسمت برش دور را در نظر نگیریم و به صورت دستی انجام دهیم علاوه بر کم شدن زمان ساخت تقویم می تونیم  با استفاده از لیزر 40 وات دیودی نیز حکاکی را انجام دهیم .

ساخت تقویم چوبی

ساخت تقویم چوبی

حکاکی کد بر روی رزین اپوکسی با لیزر ارزان

یکی از مواردی  که به تازگی تست حکاکی آن را انجام داده ایم حکاکی بر روی رزین اپوکسی بوده است . در این تست از مقره برق استفاده شده که می توان تاریخ تولید ، شماره سریال ، لوگو و هر طرح و نوشته دلخواه را روی آن حک نمود . حکی که بر روی این مدل رزین اپوکسی ایجاد شده به رنگ سفید ظاهر می شود .

حکاکی بر روی رزین اپوکسی

حکاکی بر روی رزین اپوکسی

کاربرد های لیزر دیود ، برش طلق برای ساخت شابلون

یکی از کاربرد های لیزر دیودی برش طلق برای ساخت شابلون می باشد ، معمولا این طلق ها به عنوان شابلون مورد استفاده قرار می گیرند . در این نمونه از عکس های رادیولوژی به عنوان طلق جهت برش برای ساخت شابلون استفاده شده است .

برش طلق برای ساخت شابلون

برش طلق برای ساخت شابلون

حکاکی بر روی مداد و خودکار با لیزر دیود

حکاکی روی مداد وخودکار یکی از متداول ترین روش تبلیغات می شود . رنگ حک لیزری بر روی خودکار ، بستگی به جنس خودکار دارد

حکاکی بر روی سفال و ایجاد طرح اولیه برای رنگ آمیزی

کاربرد دیگر لیزر خانگی حکاکی بر روی سفال می باشد . در این روش می توان طرح اولیه را بر روی اجناس سفالی حک کرد و بعد رنگ آمیزی را انجام داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =