دسته‌بندی نشده, لیزر, ماژول لیزر

تفاوت بین دیود لیزر و ماژول لیزر چیست؟

لیزر

تفاوت بین دیود لیزر و ماژول لیزر چیست؟ به بیان دقیق، آنها چیزهای کاملاً متفاوتی نیستند که کاملاً متضاد باشند. دیود لیزر را می توان به عنوان قلب ماژول لیزر در نظر گرفت.

برای آشنایی بیشتر با لیزر مقاله لیزر چیست را بخوانید .

ابتدا بیایید تعریف آنها را بررسی کنیم:

دیود لیزر

دیود لیزر

دیود لیزر

دیود لیزر، (LD)، یا لیزر دیود، اساساً یک دیود نیمه هادی است که در آن دیودی که مستقیماً با جریان الکتریکی پمپ می شود، می تواند شرایط لیزر را در محل اتصال دیود ایجاد کند. آنها می توانند به طور مستقیم انرژی الکتریکی را به نور تبدیل کنند. انتقال p-n که توسط ولتاژ هدایت می شود، امکان ترکیب مجدد یک الکترون با یک سوراخ را فراهم می کند. به دلیل افت الکترون از سطح انرژی بالاتر به سطح پایین تر، تابش به شکل فوتون ساطع شده تولید می شود که این یک انتشار خود به خود است.

انتشار تحریکی می تواند زمانی ایجاد شود که این فرآیند ادامه یابد و نور هم فاز ، با طول موج یکسان تولید شود. دیودهای لیزری شامل دیودهای لیزری تک هتروجانکشن (SH)، هتروجانکشن دوگانه (DH) و چاه کوانتومی (QW) می باشند.

ماژول لیزر

ماژول لیزر

ماژول لیزر

ماژول دیود لیزر نوعی دستگاه است که از مواد نیمه هادی خاصی به عنوان ماده کار برای تولید لیزر استفاده می کند. ماژول لیزر شامل دیود لیزر، تعدادی اپتیک، دستگاه خنک کننده و برخی عناصر الکتریکی و غیره است.

برای خرید ماژول لیزر کلیک کنید .

تفاوت دیود لیزر و ماژول دیود لیزر

در مورد تفاوت، به طور کلی، دیود لیزر دستگاهی است که مانند یک منبع ، لیزر تولید  می کند، در حالی که ماژول لیزر دستگاهی است که لیزر ساطع می کند. دیود لیزر باید در ماژول لیزر نصب شود تا لیزر ساطع شود. از نظر ظاهری، ماژول های لیزر بیشتر شبیه یک دستگاه کامل هستند، در حالی که دیود لیزر مانند یک قطعه الکترونیکی کوچک با اشکال بسته بندی مختلف است.

در اصل، دیود لیزر یک دستگاه نیمه هادی است ( لیزر می تواند یک لیزر گازی، یک لیزر مایع یا یک لیزر حالت جامد باشد) .

لیزر 30 وات neje

لیزر 30 وات neje

یک ماژول لیزر نیز شامل موارد زیر است:

لنز: برای فوکوس کردن یا گسترش پرتو. معمولا شرکت ها از لنز شیشه ای نوری با پایداری بالا و طول عمر طولانی (10000 ساعت) استفاده می کند.

کریستال: برای تغییر رنگ لیزر (مانند بنفش، آبی، سبز، زرد، قرمز و سفید)

فن : برای خنک کاری دیود لیزر

قطعات الکترونیکی

هیت سینک : برای انتقال حرات دیود لیزر و خنک شدن آن

از توضیحات بالا، می‌توانیم ببینیم که دیود لیزر LD بخش اساسی ماژول‌های لیزری است، تنها LD‌ های خوب می‌توانند به تولید ماژول‌های خوب کمک کنند.

اگر می خواهید انواع لیزر را بشناسید کلیک کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + چهار =